Skip to content

Blogg

All posts

Maximera sin marknadsföring genom personalisering, omnikanalstrategier, kundlojalitet

Omnikanal-pres-lojalitet6

Huvudanledningen till att vi grundade Emarkable var att vi såg att många företag fortfarande har stor potential i att maximera sin marknadsföring genom personalisering, omnikanalstrategier, kundlojalitet tillsammans med ett ökat utnyttjande av teknik samt att ta väl hand om sin förstapartsdata.

1. Personalisering

Om det finns en marknadsföringstrend som aldrig kommer att bli passé så är det personalisering. När du skräddarsyr din marknadsföring efter din kunds önskemål, behov och livsstil har du alltid en mycket större chans att lyckas. 

Användningen av data, AI och Marketing Automation-verktyg kan hjälpa dig att snabbt och enkelt identifiera kundernas preferenser inklusive: 

  • Beteendemönster
  • Köphistorik
  • Interaktioner online

Om du gör personlig marknadsföring på rätt sätt får du kunderna att känna sig sedda – vilket hjälper dem att automatiskt skapa en koppling till ditt varumärke. Inte svårt om du gör rätt...

2. Omnikanals-marknadsföring

Om du vill nå dina potentiella kunder måste du gå dit de befinner sig. År 2024 tenderar fler människor än någonsin att hoppa från kanal till kanal när de är online, så din bästa chans är att vara överallt. 

Naturligtvis är det en tröttsam och tidskrävande uppgift att försöka göra detta manuellt, men med en programvara för Marketing Automation kan göra det enkelt för dig – snabbt och enkelt formatera och publicera dina meddelanden på ett brett spektrum av kanaler; och potentiella kunder.

3. Kundlojalitet - retention

När vi tänker på marknadsföring tenderar vi att fokusera på att ta nya kunder, men hur viktigt det än är, att behålla de du har är ännu viktigare. 
Data och Marketing Automation kan hjälpa till här genom att fokusera på lojalitet och kundnöjdhet genom: 

  • Automatiserade lojalitetsprogram
  • Superpersonlig kommunikation 
  • Riktade erbjudanden

Även om det är viktigt att fortsätta arbeta för att skaffa nya kunder, är detta helt för intet om de inte stannar kvar. 

4. Omfamna tekniken och din förstapartsdata

Att komma ombord fullt ut med Marketing Automation kan kännas komplicerat – men du kommer inte att ångra det. Du kommer snart att inse att du har så mycket mer ledig tid och utrymme för att koncentrera dig på det du är bäst på – att driva ditt företag och komma med engagerande och innovativa marknadsföringskampanjer istället.

Vi delar gärna med oss av konkreta exempel där vi har hjälpt kunder att få bättre kontroll över sin data och dra full nytta av de verktyg de investerat i. Genom dessa insatser har de uppnått tydliga resultat genom personalisering, effektiv användning av flera kanaler och ökad kundlojalitet.

__________________

Vi berättar gärna mer om hur partnerskap med Emarkable kan öka dina lojalitetsinsatser och försäljning – Vi är ett passionerat och erfaret expertteam inom CXM och vi är övertygade om att vi kan hjälpa små och stora företag att maximera kundnöjdheten, personalisering, öka lojaliteten och lönsamheten, även maxa användandet av dina datakällor.
Vi bokar gärna ett möte och diskutera vidare möjligheterna för just ditt företag?


Kontakta: Charlotte Thür, VD Emarkable AB - e-post - mobil +46 705 10 11 10