Emarkable tar stolt steget in på den dynamiska scenen för kundupplevelsehantering (CXM) genom lanseringen av vår helt nya byrå. Med ett passionerat och erfaret branschteam och banbrytande strategier strävar vi efter att omdefiniera standarden för kundinteraktion och engagemang.
Vår CXM-byrå är resultatet av årtionden av erfarenhet och en brinnande önskan att skapa minnesvärda kundrelationer som varaktigt påverkar. Genom att kombinera expertis inom Marketing Automation (MA), CX, Business Intelligence och AI med vår starka förståelse för varumärken och deras unika behov, är vi redo att leverera skräddarsydda lösningar som överträffar förväntningarna.
Vi på Emarkable är övertygade om att varje interaktion är en möjlighet att skapa en djupare koppling och bygga lojalitet som varar, speciellt med AI-intågandet. Vår vision är att vara en partner för företag som strävar efter att ta sina kundrelationer till nästa nivå, genom att vara behjälplig från idé till genomförande och uppföljning.
Vi ser att idag behövs mer kompetens och en prioritering av dessa frågor hos företagen för att nyttja investeringar och exempelvis MA-verktyg fullt ut. Det vi ser framför oss är fortsatt stor konkurrens, illojala och kräsna kunder som kommer sätta stor vikt vid kundupplevelsen, inte bara fysisk utan även digitalt.
"Jag tycker vi fortfarande jag har en dålig digital upplevelse varje dag i kontakt med stora företag. Jag identifierar CXM som ett helt avgörande område för företag som vill sticka ut och behålla dagens krävande kunder. Här vill vi vara med och påverka med vår expertis och stora erfarenhet i att stödja företag i att nå sina affärsmål och värna om deras största tillgång - kunderna", säger Charlotte Thür operativ VD för Emarkable.
Bolaget grundas av Nichlas Spångberg och Charlotte Thür. Nichlas, med lång erfarenhet som konsult inom Business Intelligence och Marketing Automation sedan 1999. Han var pionjär med att bygga MA-verktyg och praktiskt starta upp kundanpassad och datadriven digital kommunikation med automatisering och BI-stöd för företag som CDON, Volvo Cars, AMF, If Skadeförsäkring, Coop, Citygross, Poolia och många fler. Charlotte, som drivit flera bolag och har 25 års erfarenhet av digital marknadsföring. Hon grundade och jobbade 11 år som VD för IAB Sverige, ansvarat och drivit digitala Task Forces tillsammans med ledningarna för bland andra Google, Meta, Schibsted och Bonnier News m fl.
Besök vår hemsida för mer info om våra tjänster och hur vi kan hjälpa dig att förbättra din kundupplevelse. Kontakta oss gärna för en personlig diskussion om hur vi tillsammans kan skapa framgångsrika, minnesvärda kundresor.
_____________________________
* CXM = Strukturerar kontakter och kommunikation med kunder
Customer Experience Management representerar en holistisk syn på kundrelationer, överstigande konventionella marknadsföringsverktyg och programvara. Målet är att uppnå en djupgående digital transformation där kunden inte bara är i fokus för verksamheten, utan också där strukturer, strategier och processer skapas för att erbjuda en personlig och omfamnande kundupplevelse på en stor skala och genom alla tillgängliga kanaler.
Genom att kombinera både teknik och processer, samt att anta en insiktsdriven metod baserad på förstapartsdata, möjliggör CXM skapandet av en kundupplevelse som är sömlös och effektiv över olika plattformar och beröringspunkter.
Genom att fokusera på att öka kundengagemanget strävar det efter att maximera lönsamheten.
En central aspekt av CXM är dess förmåga att förutse och snabbt reagera på kundens behov. Genom att integrera AI i CRM-system, säljsystem, affärssystem och kassadata, kan CXM påverka kundupplevelsen i realtid, vilket möjliggör en proaktiv och anpassningsbar strategi för att möta och överträffa kundens förväntningar.
Kontakt
Charlotte Thür |
Nichlas Spångberg Senior CX-konsult nichlas.spangberg@emarkable.se Mobile + 46 765 25 11 02 emarkable.se |